Energie ve světě aut

V listopadu jsme v Břevnovském klášteře ještě dodatečně oslavili 25. výročí společnosti
ŠKO-ENERGO. Mezi hosty nechyběli jednatelé, členové dozorčích rad a projektového managementu, kteří se zapsali do pětadvacetileté historie společností. A samozřejmě i ti současní.

V magických kulisách Tereziánského sálu se také vzpomínalo, a to i díky knize „Energie ve světě aut“ (v anglickém vydání: Energy in the World of Cars​), která byla během slavnostního večera náležitě pokřtěna.

Křtu se ujal náš jednatel​ Tomáš Kubín spolu s Dr. Michael Oeljeklaus, předsedou dozorčí rady ŠKO-ENERGO. Pro většinu hostů byla kniha, kterou dostali na místě jako dárek, velkým překvapením. Proto není divu, že se v průběhu hudebního vystoupení violoncellistky Terezie Kovalové nemohli od „Energie ve světě aut“ odtrhnout, nadšeně listovali, se zájmem se pozastavovali nad historickými fotografiemi a sdělovali si dojmy.

Tomáš Kubín, jednatel ŠKO-ENERGO, při křtu publikace „Energie ve světě aut“

 „To, co se nám podaří zachytit na stránky knihy, přetrvá. O to větší mám radost, že jsem mohla být autorkou "kroniky", zjišťovat informace, dělat rozhovory, shromažďovat doprovodný materiál a především psát nejen o působení a významu naší firmy, ale také o vývoji energetiky mladoboleslavské automobilky zasazeném do historických reálií od roku 1895. Tehdy totiž začalo podnikatelské dobrodružství továrníků Václava Laurina a Václava Klementa. A mým dobrodružstvím byla příležitost ponořit se do éry energetiky dávno minulé, vzdálené i té současné," podotýká Jitka Šimůnková ze ŠKO-ENERGO, autorka publikace.

Publikace obsahuje i dosud neuveřejněné archivní fotografie, nákresy a schémata. Nechybí ani vzpomínky pamětníků, krátké rozhovory a postřehy lidí, kteří se dennodenně podíleli a podílejí na bezproblémovém provozu energetiky. A to vše na 176 stranách publikace o ŠKO-ENERGO - o nás.​

První část knihy otevírá moment, kdy se začal psát příběh naší společnosti, a vznikla ŠKO-ENERGO s cílem zajišťovat automobilce komplexní energetické služby. Druhá část dokumentuje vývoj energetiky automobilky v kontextu tehdejších podmínek a technologií v čase zpět až do počátku minulého století, kdy začala motocyklománie a kdy snaha Václava Laurina a Václava Klementa vyrábět dvoukolky lépe než ostatní vedla ke vzniku celosvětově známé značky.